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FAQ

We have collected the most frequently asked questions

Per default le credenziali di accesso per la sezione web sono admin

È possibile modificare le credenziali di accesso nella sezione Account. E’ sempre possibili impostare un solo profilo come amministratore e un solo profilo come user

Si consiglia di contattare il responsabile IT per l’assegnazione di un indirizzo IP LAN per l’accesso al servizio web del dispositivo RTU

La password di default per l’accesso al display è 000000

Le alimentazioni supportate sono 24VDC and 24Vac

Il dispositivo RTU supporta fino ad un massimo di 250 dispositivi Mbus

Il dispositivo Level Converter supporta fino ad un massimo di 60 dispositivi Mbus

È possibile configurare le mail per la spedizione delle mail sotto la sezione Sistema, Avanzate e Sistema, Email. Inserire un server SMTP di Vostra conoscenza o contattare il responsabile IT per l’assegnazione di un server SMTP

Si, è possibile connettere fino ad un massimo di tre contatti liberi e due uscite digitali

Si, è possibile modificare la lingua da display. Premere le frecce su o giù direttamente da display. Questa operazione è possibile solo a seguito dell’accesso con password

Si, è possibile effettuare una connessione con un dispositivo UMTS. Far riferimento al manuale del router per una corretta configurazione

Il dispositivo può essere aggiornato sia online che offline. E’ possibile aggiornare il dispositivo andando sotto la sezione Sistema, Servizio. Per questo tipo di operazione è possibile utilizzare anche file binario fornito da Sinapsi

Il sistema RTU può effettuare da un minimo di un campionamento al mese ad un massimo di 96 campioni al giorno, uno ogni 15 minuti

È possibile effettuare ogni topologia di connessione Mbus ad eccezione dell’anello

Il sistema può mandare messaggi di allarmi. Per l’attivazione del servizio spuntare la voce Abilita allarmi per email sotto la sezione Sistema, Email

Per default il baudrate è di 2400 bps ma è possible modificarlo per ogni dispositivo sotto catena Mbus. Si consiglia di effettuare l’operazione lato web sistema, Setup ricerca

È possibile riallineare data e ora del DataLogger sincronizzandolo con il proprio PC, mediante il menù: configurazione impianto/setup del sistema/sistema/configurazione data e ora.

Il backup dei dati del DataLogger è possibile in due diverse modalità:
In Automatico, inserendo sull’apposita porta USB del DataLogger, un supporto USB da minimo 4GB senza software di avvio automatico, e pianificando l’operazione tramite il seguente menù: configurazione impianto /pianificazioni.
Altrimenti è possibile effettuare il backup dei dati esportando il file .sqlz e salvandolo sul proprio PC mediante il seguente menù: dati di impianto esportazione dati/esporta/backup data base.

Il reset di sistema è possibile previo inserimento password da amministratore, mediante il seguente menù: configurazione impianto/setup del sistema/sistema/reset dati del sistema.

È possibile ricevere la produzione dell’impianto FV, nei seguenti formati di file: .xls .csv .xls(iOS), il tutto può essere pianificato dal seguente menù: configurazione impianto/pianificazioni/invio dati di produzione dell’impianto via mail.

La connessione al servizio Sinapsi Data Service è possibile tramite menu configurazione impianto. È possibile avere ulteriori dettagli tramite il manuale al paragrafo 2.

Il tempo di connessione può variare in base alle dimensioni dell’impianto fotovoltaico di riferimento.

Il servizio Sinapsi Data Service è raggiungibile tramite indirizzo URL fornito alla sottoscrizione del contratto da Sinapsi.

Il numero di impianti è definito in fase contrattuale.

Di default il servizio viene fornito in hosting su server farm di Sinapsi, è possibile ipotizzare un installazione presso altra Server Farm previa analisi di fattibilità.

I dati di produzione vengono aggiornati ogni 15 minuti

Si è possibile tramite la lista risorse o la griglia di gruppo.

Si, si possono gestire più utenti con diverse tipologie di ACL.

Si è possibile produrre diversi tipi di reportistica tramite la sezione SNPDO

Si il sistema è gestibile tramite browser Google Chrome e Mozilla Firefox

equoBOX

1. What are the credentials for web access to the RTU device?

By default the access credentials for the web section are admin.

2. Is it possible to change the web-side login credentials of the RTU device?

You can change your login credentials in the Account section. It is always possible to set only one profile as administrator and only one profile as user

3. What type of LAN configuration is required for the RTU device?

We recommend contacting your IT manager to assign a LAN IP address for accessing the RTU device web service

4. What is the password for access from the display?

The default password for accessing the display is 000000

5. What power supplies does the device support?

The supported power supplies are 24VDC and 24Vac

6. How many Mbus devices can the RTU manage?

The RTU device supports up to a maximum of 250 Mbus devices

7. How many Mbus devices can the Level Converter manage?

The Level Converter device supports up to a maximum of 60 Mbus devices

8. How can I configure the email section for report management?

You can configure emails for sending emails under the System, Advanced and System, Email sections. Enter an SMTP server you know of or contact your IT manager to assign an SMTP server

9. Is it possible to connect a free contact to the RTU?

Yes, it is possible to connect up to a maximum of three free contacts and two digital outputs

10. Is it possible to change the RTU display language?

Yes, it is possible to change the language on the display. Press the up or down arrows directly from the display. This operation is only possible following password access

11. Is it possible to set up a UMTS/LAN connection for the RTU device?

Yes, it is possible to make a connection with a UMTS device. Refer to the router manual for correct configuration

12. How can I update the firmware and database of the RTU device?

The device can be updated both online and offline. It is possible to update the device by going to the System, Service section. For this type of operation it is also possible to use binary file provided by Sinapsi

13. How many samples can the RTU device handle?

The RTU system can carry out from a minimum of one sampling per month to a maximum of 96 samples per day, one every 15 minutes

14. What connection topologies are possible for the RTU device?

It is possible to make any Mbus connection topology except the ring

15. Can the system send any alarms present in the monitored devices?

The system can send alarm messages. To activate the service, tick the Enable email alerts item under the System, Email section

16. Is it possible to change the baud rate?

By default the baud rate is 2400 bps but it is possible to change it for each device under the Mbus chain. We recommend carrying out the operation on the system web side, Search Setup

eSolar

1. How can I realign the DataLogger time?

It is possible to realign the date and time of the DataLogger by synchronizing it with your PC, using the menu: system configuration/system setup/system/date and time configuration.

2. Is it possible to back up data on the DataLogger?

DataLogger data backup is possible in two different ways:
In Automatic, by inserting a minimum 4GB USB medium without automatic start software into the appropriate USB port of the DataLogger, and planning the operation via the following menu: system configuration / schedules.
Otherwise it is possible to back up the data by exporting the .sqlz file and saving it on your PC using the following menu: system data export data/export/backup database.

3. Is it possible to perform a system reset?

The system reset is possible after entering the password as an administrator, using the following menu: system configuration/system setup/system/system data reset.

4. Is it possible to receive a summary file of the PV system's production by email?

It is possible to receive the production of the PV system, in the following file formats: .xls .csv .xls(iOS), everything can be planned from the following menu: system configuration/planning/sending system production data via email.

Sinapsi Data Service (SNPDS)

1. How can an eSolar be connected to the Sinapsi Data Service?

Connection to the Sinapsi Data Service is possible via the system configuration menu. Further details can be found in the manual in paragraph 2.

2. How long does it take for an eSolar / eSolar Lite system to complete the connection to the Sinapsi data Service System?

The connection time may vary based on the size of the reference photovoltaic system.

3. At which URL can the Sinapsi Data Service be reached?

The Sinapsi Data Service service can be reached via the URL address provided when signing the contract by Sinapsi.

4. How many systems can I monitor with the Sinapsi Data Service?

The number of systems is defined in the contractual phase.

5. Can the Sinapsi Data Service be installed at Sinapsi's customer?

By default the service is provided hosted on Sinapsi server farms, it is possible to hypothesize an installation at another Server Farm following a feasibility analysis.

6. How often is the data on Sinapsi Data Service updated?

Production data is updated every 15 minutes

7. How often are the alarm data updated on Sinapsi Data Service?

Alarm data is updated in real time.

8. Is it possible to understand if there is a connection between Sinapsi Data Service and the photovoltaic field?

Yes, this is possible via the resource list or the group grid.

9. Can I manage multiple users in Sinapsi Data Service?

Yes, you can manage multiple users with different types of ACLs.

10. Is it possible to produce plant reports with the Sinapsi Data Service System?

It is possible to produce different types of reports via the SNPDO section

11. Can I access the Sinapsi Data Service System anywhere?

Yes, the system can be managed via Google Chrome and Mozilla Firefox browsers

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